Aquest és el blog mantingut pels PETITS PROJECTES de CIENTÍFICS de l'escola. En aquest blog podreu trobar-hi curiositats, anècdotes i tot allò que ens flipa i al·lucina del magnètic món de la ciència... I és que a Sant Ramon Nonat estem bojos per ella!
martes, 21 de abril de 2015
Com aprenen els estudiants amb la tecnologia
Perquè els alumnes aprenguin d'una forma eficaç utilitzant la tecnologia han de donar-se quatre premsisses: que participin activament, que hi hagi cooperació amb els altres estudiants, que rebin un feedback immediat dels treballs o proves que realitzen i que sàpiguen aplicar el que aprèn en el món real. La tecnologia els permet, per exemple, aprendre arqueologia seguint un procés d'excavació real a Perú; compondre música fins i tot abans d'aprendre a tocar un instrument, i crear comunitats virtuals d'estudiants de la seva edat de col·legis d'altres països amb els seus mateixos interessos per intercanviar idees i informació. Així ho exposa el document Tecnologies per a la transformació de l'educació, presentat ahir a la inauguració de la XXIX Setmana de l'Educació de la Fundació Santillana i elaborat pel cap de la Divisió de Polítiques Sectorials, TIC i Educació de la Unesco, Francesc Pedró , amb la col·laboració prèvia d'un grup d'experts internacionals.Però , ¿es pot millorar la qualitat de l'educació amb aquestes noves eines? El document és optimista i assenyala tres pautes bàsiques per aconseguir-ho: el canvi en les metodologies de l'ensenyament perquè els alumnes aprenguin noves competències, en les competències professionals dels professors i la creació d'un entorn d'aprenentatge més enllà d'escola " que facilitin el desenvolupament de les competències que la societat i l'economia esperen avui dels estudiants " , inclòs el promoure que puguin accedir en el futur a llocs de treball més qualificats. Lo más interesante de cómo puede contribuir la tecnología a mejorar lo que aprenden los alumnos tiene que ver con “las aplicaciones que pueden ayudar a los alumnos a entender los conceptos básicos en temas científicos o matemáticos mediante la representación de los contenidos en formas menos complicadas y de más fácil comprensión”, puntualiza el documento, elaborado por un equipo de expertos.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.