Elon Musk pensa sempre en gran. I en la seva visió per canviar el món estable es crea ara un punt d'unió entre el negoci d'automoció de Tesla i el de panells solars de SolarCity, amb la presentació d'una línia bateries, que poden ser alimentades amb panells solars, i que està pensada per a emmagatzemar i consumir electricitat a les llars i les petites empreses. Igual que està fent en el negoci de les llançadores espacials amb SpaceX, és un producte que està cridat a revolucionar la indústria de l'energia.
"Volem canviar la manera en què el món utilitza l'energia", ha indicat aquest inventor convertit a empresari, en què molts veuen al successor de Steve Jobs en el món dels negocis. I posades en escena, com les de ahir a la nit, no tenen res a envejar a les fastuoses presentacions d'Apple. És, en tot cas, un pas que porta mesos anticipant. La Powerwall serà produïda per Tesla Energy, una filial del fabricant de cotxes elèctrics de luxe.
S'ofereix en dos models, un pensat per a la llar i un altre per a les empreses. La bateria base costarà 3.500 dòlars (3.125 euros). Està dissenyada perquè sigui alimentada amb panells solars. Té una dimensió de 130 centímetres d'alçada, 86 d'amplada i 18 de profunditat. És a dir, es pot instal·lar en un garatge sense necessitat de crear un espai addicional. Un model serà de 7 kWh per un preu de 3.000 dòlars i l'altra de 10 kWh per 3.500 dòlars. En la presentació va explicar que es pot usar per carregar el Model S mentre es dorm.
"El problema més evident amb l'energia solar és que el sol no brilla a la nit", va explicar Elon Musk en l'esdeveniment, "així que es necessita un sistema que permeti emmagatzemar aquesta energia". "Però les bateries actuals són una porqueria, són realment horribles, i cares", ha assenyalat. L'amo de Tesla calcula que per transformar la infraestructura energètica actual es necessitarien 2.000 milions de Powerwalls com les dissenyades per als negocis, amb un potent sistema de fins a 100 kWh. Eventualment es connectarà a Internet.
Musk assegura que aquesta transició no és impossible, "hem fet coses similars en el passat". A més, ha assenyalat que beneficiarà les comunitats més pobres o en zones remotes. Però l'autonomia d'aquestes bateries que arribaran a l'estiu als EUA és encara molt limitada, d'unes dues hores i mitja amb la llar funcionant a ple rendiment. És a dir, és una solució en aquest moment més ben pensada per apagades o situacions d'emergència. La independència energètica de les cases és una cosa que queda encara molt lluny encara que la Powerwall estigui pensada per a ús diari.
Planta a Nevada
L'altre repte és la producció. Tesla va començar a construir el passat estiu una gegantina planta per fabricar bateries de ions de liti en el desert de Nevada, pensada en un principi per a atendre la demanda que anticipa de vehicles elèctrics. Començarà a funcionar en 2017 i operarà a ple rendiment tres anys després. L'últim anunci implica, per tant, que haurà de construir més d'aquestes fàbriques als EUA o en altres països.
Els analistes de Bernstein indicaven en un informe als seus clients abans de la presentació que l'objectiu últim d'Elon Musk és poc realista en aquest moment, encara que veuen interessant que aquesta transformació comenci en el sector de l'automoció per d'aquí portar la seva visió a la indústria de l'energia en general. El que sí anticipa és un creixement sense precedents en la fabricació d'aquestes bateries, encara que la clau estarà en si és capaç de reduir els costos.
Les accions de Tesla es van beneficiar per l'entusiasme dels inversors davant aquest anunci, amb un increment del 20% en l'últim mes. També les de SolarCity, que ho van fer un 24%. L'altra companyia que controla Elon Musk és SpaceX, però aquesta no cotitza. Una cursa en què també està ficat Jeff Bezos. El fundador d'Amazon és propietari d'Orbital Science, que acaba de realitzar el primer llançament de prova de la seva càpsula.
LINK NOTÍCIA:
http://economia.elpais.com/economia/2015/05/01/actualidad/1430474860_074107.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.