lunes, 7 de marzo de 2016

Com està format un "Cotxe Solar"?

Els Cotxes Solars són vehicles accionats per un motor elèctric alimentat per unes plaques solars fotovoltaiques.

En aquest "post" ens fixarem més a fons en les parts d'un Cotxe Solar modern.



1. Cabina del Pilot: Normalment conté un o com a màxim dos seients. Tenen això sí, els elements comuns a tots el automobils: frens, accelerador, intermitents, miralls, ventilació, i fins i tot control de velocitat. També incorpora una radio. Els pilots van amb un arnès i depenent del tipus de cursa poden arribar a portar un casc com els dels pilots de la F1. És molt interessant que un cotxe solar estigui equipat o almenys a la cabina amb quasi bé la mateixa tecnologia i els mateixos dispositius que un automobil normal i actual. 



2. Sistema elèctric: Sistema més important de l'automobil, ja que controla la potencia que entra i surt del vehicle. Les bateries fan el paper de combustible en un cotxe solar. L'electronica de potencia regula l'electricitat de l'automobil. En la meva opinió, estem davant de la part del cotxe més important juntament amb el motor i les plaques solars, ja que aquest sistema dona vida al vehicle. 



3. Tren de transmissió: És el conjunt del motor i la transmissió. El motor electric normalment mou una  roda degut a la baixa potencia necessaria. El tipus de motor més comú en aquests cotxes són els de corrent continu de doble bobinat sense escombres. Hi ha tres tipus de transmissió: "Transmissió directa  amb una sola reducció", "Transmissió per correa de relació variable" i "Transmissió directa". 

       

4. Sistemes mecànics: Es vol obtenir el mínim pes i la mínima fricció però mantenint la rigidesa. S'utilitza titani per a mantenir bé la relació "pes/rigidesa". Generalment els cotxes solars tenen tres rodes, però poden tenir fins a quatre. En aquests tipus de vehicles es sol col·locar el fre de disc degut a la seva bona capacitat de frenada. Els sistemes de direcció són molt variables, i factors bàscis d'aquests han de ser eficiencia i fiabilitat. 

 
   
5. Plaques Solars Fotovoltaiques: Els panells tenen centenars de cel·lules fotovoltaiques que transformen la llum solar en electricitat. Aquestes cel·lules solen ser de "silici policristal·li", "silici monocristal·lí" o "arseni de galio". Els panells tenen un voltatge pròxim  a dels nominals de la bateria. 
El panell actua com a un conjunt de piles connectades en serie i el voltatge produït es suma al voltatge de cada pila. Però si una sola pila es troba a una zona a la ombra, actua com a diode i fastidia a la resta de la cadena. Per evitar això s'utilitzen diodes de desviació. 
L'energia que produeix el panell solar depen en gran quantitat de les condicions climàtiques i la posició del sol i el panell. 




6. Carroceria i "Chasis": Tracten de minimitzar la resistencia a l'aire i màximitzar l'exposició del Sol, fer vehicles de poc pes i molt segurs. 
Amb el chasis es vol màximitzar la rigidesa del vehicle, hi ha de tres tipus: "estructura espacial" (amb tubs soldats que suporten carroceria de resina), "semi - monocasc" (vigues de resina per suportar el pes) i "monocasc" (utilitza la carroceria com a estrusctura que aguanta la carga).
La resina s'utilitza molt en els vehicles solars. Fibra de carboni, fibra de vidre i Kevlar son els materials més freqüents a l'exterior, mentre que l'espuma hi és a l'interior. 

      




"Com fer un Cotxe Solar de forma senzilla"


       
    

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.