sábado, 4 de junio de 2016

LA «TELEVISIÓ A LA CARTA» S'OBRE CAMÍ A ESPANYA

La televisió lineal, en la qual els televidents s'amuntegaven per consumir un determinat programa perquè, en cas de no fer-ho, perdrien el fil i mai més es va saber, és a prop de acabar-se. Els experts creuen que la imatge tradicional de seure davant la televisió «a veure el que fan fora» poc a poc es va diluint a mesura que sorgeixen noves formes de veure contingut audiovisual.

La tecnologia, els desenvolupadors i els fabricants de televisió s'han unit en els últims anys per procurar una nova forma de consum de continguts audiovisuals, que a poc a poc s'obre camí a nivell global, també a Espanya Tal és així que un 47% de enquestats en l'informe «Vídeo sota demanda», elaborat per la consultora Nielsen, ja consumeixen en algun moment l'anomenat «vídeo on demand», en línia amb la tendència a Europa, on la meitat ja escull la «tele» a la carta.

Igual que els europeus, el principal contingut de vídeo sota demanda que consumeixen els espanyols són les pel·lícules. En concret, dos de cada tres tria quan és el moment idoni per veure aquest film que tant li ve de gust. No obstant això, sí que ens diferenciem dels europeus en el consum de sèries, un 61% enfront d'un 39%, el que denota que a Espanya cada vegada ens perdem menys els capítols del nostre serial favorit per tenir altres plans lluny del sofà i del comandament a distància.


De fet, les dues principals avantatges que els espanyols veuen en el consum de vídeo a la carta és la conveniència de visualitzar els programes quan vol o pot (78%) i poder veure tots els episodis d'una sèrie de l'estirada (65%). Ara bé, els dispositius més habituals per al seu visionat són els ordinadors (82%), mòbil (50%), tauleta (40%) i «smart TV» (38%). Això sí, només una quarta part reconeix veure contingut audiovisual d'aquesta manera tan personalitzada de manera diària.

Davant d'aquesta nova forma de consumir televisió, on el contingut es programa a conveniència per visualitzar-, la publicitat s'enfronta al repte d'arribar a un nou teleespectador no molt receptiu als anuncis, encara que amb matisos. Referent a això, l'informe constata que un 65% manifesta que els agradaria poder bloquejar la publicitat. Els analistes justifiquen aquesta decisió ja que molts espectadors «s'empassen» anuncis de productes o serveis «que no volen» (un 66%). I, precisament, prop d'un 60% afirma que li agradaria veure només anuncis de productes que li interessin.

La tendència en el consum de televisió és la personalització. «Volem veure només els programes que ens agraden i quan millor ens convingui. La publicitat té aquí el repte d'arribar en el moment precís al consumidor adequat. Pensem a més que gairebé sis de cada deu espectadors considera que la publicitat els pertorba, de manera que les empreses han de dissenyar les seves estratègies de màrqueting per a ser rellevants i no ser considerades com si d'spam es tractés. Una altra oportunitat és que si s'està veient un contingut gratuït, l'anunci ja no molesta tant », assenyala en un comunicat Francisco Bernabé, Mitja Analytics de Nielsen.

La «televisión a la carta» se abre camino en España

SIGNAT: Pol Jarque

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.